bra dag!

idag har det varit en vädligt rolig dag! Vi har "hyrt in oss" hos en guide som en annan svensk på vårat hotell har köpt för en digital kamera. Alltså han gav guiden en digital kamera och nu är han vår i två veckor, nice! han är så otroligt snäll. Han är hur stor som helst och han känner man sig verkligen trygg med när man går på gatorna :) Idag har vi gått på stranden med honom och den här andra svensken Sony, sedan åkte jag, mamma och guiden in till en marknad. Det var väldigt lärorikt. Där inne var det kaos, super fattigt, rörigt, stökigt, smutsigt men otroligt coolt! Jag lärde mig massor och fick en del köpt, bla ett väldigt vackert armband i silver. Jag börjar trivas här nu. Har hittat lite vänner och den här guiden då som är värsta livvakten och tar hand om mig som om jag vore en prinsessa. Och om mamma också för den delen.

Förlåt för att det blir så mycket text och lite bilder, men internet är otroligt segt och ibland funkar det inte alls. Och att ladda upp bilder tar en evighet och det har jag tyvärr inte tid med.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var försiktigt med kontakten med guiden.....fattigdomen är svår i Afrika....folk gör vadsomhelst för pengar.

2010-12-26 @ 14:43:00
Postat av: Anonym

Var försiktig med kontakten med guiden...folk gör vadsomhelst för pengar.

2010-12-26 @ 14:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0