pilotgymnasium

ja, pilotgymnasium? Har alltid haft ett intresse för flygning och flygplan. Eftersom min pappa har haft ett flygplan så har jag spenderat ganska mycket tid på siljansnäs flygfält på yngre år, därav framstod väll mitt intresse. Dock fick pappa hjärtinfarkt för några år sedan och ett tag efter det blev det för svårt att få ha kvar certifikatet så han har nu sålt sitt flygplan och då har även mitt intresse dött ute en aning. Men gud så jag har fått tillbaka det nu när jag vet att det finns pilotgymnasium i både Västerås och Arvidsjaur! Jag ska dit på öppethus nu på lördag och jag hoppas att jag kommer trivas där, då tänker jag verkligen söka, det är det ju värt i alla fall. Sen är det ju väldigt svårt att komma in, Västerås (där jag isf tänkte gå) tar bara in 30 elever varje år. Och så är det både medicinska och psykiska tester för att komma in. MEN SÅ KUL ATT GÅ DÄR! man får liksom flyga på lektionerna. what a dream!!

pappas söta lilla snygga flygplan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0