fråga

Malin om torsdag:
hej sanna!
är din mamma och pappa skilda? eller varför skriver du aldrig om din pappa i bloggen?
bor du aldrig hos honom?
glad för svar!
KRAM
Hej Malin. Förstod att  någon skulle fråga så småning om. Ja, mina föräldrar är skilda från typ 5 år tillbaka, eller mer, har ingen koll. Mamma bor i hälsingberg och pappa i Främby. Jag bor hos mamma jämt, och det är hon som har vårdnaden och hand om alla pengar. Och det är även hos mamma jag trivs bäst. För att fatta en lång historia kort så flyttade pappa till sin flickvän/fru för några år sen, och det har och kommer aldrig riktigt kännas som ett hem för mig. Hans fru heter Renè och det är hon som äger falu ljusstöperi. Hon är snäll och trevlig, pratglad men väldigt ytlig. Jag tycker inte om vad min pappa har blivit efter att han träffat henne, men när han är själv med mig är han en jätte bra pappa. Sen har pappa som ni kanske förstått kommit på ett verktyg, därför har han rest väldigt mycket och är ofta borta. Han jobbar mycket och är en upptagen man. Det är jobbigt men jag har vant mig. Nu ska jag inte berätta för mycket då det här är väldigt personligt, och mest av allt vill jag såklart att pappa ska vara som han var förut, men människor förändras och skulle han bli så nu skulle det ändå kännas konstigt för jag har förändrats jag med. Jag är en väldigt feg person när det gäller det här, jag har aldrig pratat med min pappa om det här, jag nämner aldrig att jag tycker han är "för lite pappa till mig". Men sån är jag och det har jag ärvt av honom själv.
jag vet att det är många som känner precis såhär med sin pappa/mamma. Hoppas någon av dom läser det här och  förstår att dom inte är ensamma :)
DET VAR DET. Kram, kul att du undrar :)
jag och pappa i grekland när jag gick 5:an
mormor linus och pappa på linus student

Kommentarer
Postat av: Malin

tack för svar sanna!

låter väldigt hemskt och tråkigt..blir alldeles tårögd när jag läser det!

lycka till i framtiden, hoppas han vill börja träffa dig mer!

2010-10-15 @ 22:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0