nationella prov, igen

ja, imorn är det nationella prov i engelska. Jag har rätt lätt för engelska, men när det kommer till hörförståelsen så är jag verkligen totalt världelös. Jag provade nyss att göra ett gammalt nationellt hörförståelse prov på skolverket.se och herregud vad kass jag är. Jag hinner inte läsa frågorna ordentligt, jag fattar inte vad det står, jag hör inte vad människan på skivan säger och jag hinner fram för allt inte svara rätt på frågan. MEN vad ska jag göra åt det nu. Jag förstår när jag tex är utomlands och så, när man pratar med folk på det sättet. I Gambia då pratade vi ju engelska med varandra nästan hela tiden, för guidens skull. Men jag är SÅ dålig på det när man ska lyssna från en skiva, då blir allt så spänt och nervöst. Sen ser man ju inte den som pratar då är det ännu värre ju. JAJA, jag får försöka få bra resultat på de andra delarna ist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0