dom rödd gröna

kollade på debatten nyss, mellan dom röd gröna och alliansen. Vi har skolval imorn och jag vet ej vad jag ska rösa på (om jag ska till skolan). Tycker om moderaterna, men jag tycker inte om vad dom vill göra med skolan och ungdomar om jag har fattat det hela rätt. Dom röd gröna vill ta bort hemläxorna, det var väll det viktigaste (haha) och att om man är skoltrött och hoppar av så ska man få en till chans, det vill inte moderaterna (tror jag). Det var massa mer om skolan som jag höll med dom rödgröna om. Dock tycker jag inte om personerna i dom rödgröna men jag tycker om alla i alliansen, speciellt Maud Olofsson. HEHE vi får se hur jag gör!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Personerna är ju verkligen inte det du ska kolla på! Det är deras åsikter som är viktigt, håller du med det dom säger så är det som är rätt val för dig. Moderaterna vill göra många förändringar i Sverige, men det lönar för det mesta höginkomsttagare. Sjukvården, skolan är två av dom viktigaste frågorna. Vill du att vi i framtiden ska ha dålig utbildning i skolor som hellre fokuserar på att gå med vinst eller vill du att dina barn ska kunna utbilda sig i kommunala skolor utan klass-skillnader? Vill du att man ska behöva betala stora summor för sjukvården du får om du gör illa dig eller får en sjukdom, istället för att betala en liten summa varje månad som också garanterar att dom mindre tursamma får samma hjälp som du? Det är såna frågor du måste ställa till dig själv! Rösta med ditt samvete.

2010-09-19 @ 18:56:18
Postat av: Jonna

maud är bäst. Särskilt på Hey Baberiba ;-)

2010-09-26 @ 09:37:54
URL: http://jonnahevosmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0