smothie från gambia

Den här smoothien drack jag nästan varje dag i Gambia, den är så sjukt god. Dock kan den aldrig smaka som den gjrode där, för dom har en annan sorts apelsin där och jag kom inte ihåg exakt hur han gjorde den, men så här gör jag!
Du behöver:
1 banan
1 apelsin
0,5 dl yoghurt
ca 2,5 dl hallon
Pressa apelsinen så du får ut mycket saft, och försök få med lite fruktkött också, blanda sedan det med banan (jag använder en stavmixer) 
Sedan mixar du i hallonen också. Vi har alltid hallon i frysen för vi fryser in från sommaren då vi får flera liter hallon från våran hallonhäck, men har du ingen hallonhäck kan du ju alltid palla lite från grannen eller också köpa i affären.
Sist blandar du i yoghurten för att få lite bättre konsistens. Jag brukar ta den yoghurten som finns hemma, men försök att ta en som inte sticker ut så mycket, liksom inte grape-yoghurt då den är väldigt besk. 
SÅ NU ÄR DEN KLAR! Går på typ 10 min och det är sååå gott. Det här receptet räcker till ett glas smoothie.
på första bilden ser ni smoothien till höger. I den är det bara banan och gambiansk apelsin typ, så den ser lite annorlunda ut. Och på bild nr 2 ser ni han som gjorde dom dag ut och dag in, kul jobb :P ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0