ekonomiprogrammet

Maja om Vad vore jag, utan dina andetag?:
Hört att du går ekonomi ä det sant ??
isånafall kan inte du berätta vad ni gör och vad du tycker om det ? :D




Svar: Ja jag går ekonomiprogrammet. Eller det heter ekonomi-juridik. I ettan läsar man både juridik och ekonomi för att sedan välja ett av dem i tvåan. Det är verkligen en toppen linje och jag rekomenderar den starkt! Själv är jag inne på att gå juridik, men våran lärare där är en katastrof så jag vet inte längre, men det bryr väll inte du dig om haha.. Vi få göra mycket studiebeskök, eller vi har gjort ett hitills men jag vet att många fler väntar. Ekonomiläraren (Steven) är skit bra tycker jag, och han fixar så att vi kommer få göra massa roliga grejer, åka iväg till olika städet och länder. Mest läser vi företagsekonomi. Men jag vill också varna att om man väljer ekonomi så kommer man att få jobba rätt mycket matte! Så var beredd på det. Jag känner att jag fortfarande inte riktigt har kommit in i allt än, men det jag kan säga är att jag verkligen rekomenderar denna linje! Bortsätt från ekonomi och juridik läser vi också, matte, engelska, svenska, språk, idrott och historia. Jag kan också säga att i trean kommer vi även att starta ett eget UF-företag. Hoppas du blev något klokare av mitt svar i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0